Новий ID-паспорт для всіх: шо потрібно знати кременчужанам, які отримають нові паспорти. Нещодавно Президент України Петро Порошенко підписав закон №1474-VIII про зміни до законодавства, якими вводиться біометричний паспорт громадянина України, за яким пластикові паспорти нового зразка мають право отримати всі громадяни країни. Чи потрібно обов’язково змінювати старі документи на нові, чи можна підробити новий паспорт, раз на скільки років його треба змінювати та яка інформація буде на ньому написана, - читайте далі.
Коли, кому і на скільки років можна отримати ID-паспорт
Як повідомляють у кременчуцькому ЦНАПі, паспорти нового зразка, згідно підписаного нового закону, будуть видавати вже з 1 жовтня цього року всім бажаючим громадянам України. Як ми повідомляли раніше, відтепер паспорт в Україні видається з 14 років. Тож, за новим законодавством, паспорти діятимуть 4 роки, якщо їх оформлять громадяни у віці з 14до 18 років. Після 18 років паспорт видаватиметься на 10 років. До того ж – з 1 жовтня цього року вклеювати фото в паспорт після 25 чи 45 років вже не потрібно. Фото автоматично змінюватимуть у базі при отриманні вами нового паспорта раз на 10 років. Ще відомо, що новий паспорт буде видаватися не пізніше ніж через 30 календарних днів з дня оформлення заяви-анкети на його отримання або не пізніше ніж через 10 робочих днів з дня оформлення заяви-анкети на його термінове отримання.
Чи обов’язково змінювати паспорт старого зразка на новий
Як повідомляє керівник ЦНАПу в Кременчуці Тетяна Печериця, та Державна міграційна служба в Полтавській області, така зміна не обов'язкова. Планується, що всі громадяни, які отримуватимуть паспорт вперше (14-16 років) – отримають його у вигляді ID-картки. До того ж, це буде безкоштовно. Всім іншим громадянам будуть змінювати паспорти за необхідністю – коли вони звертатимуться з проханням внести зміни у паспорт (втрата документу, досягнення 25-45-річчя, зміна прізвища ітд.), або ж за власним бажанням захочуть змінити старі документи на документи нового зразка. Ця процедура буде платною, але сплачуватиметься лише один платіж – встановлений законом адміністративний збір. В його ціну входитиме сума вартості бланка на документи, вартість персоналізації та вартість адміністративної послуги. Подальше внесення змінених даних до нового паспорту буде безкоштовним (зміна місця проживання ітд). Планується, що замітити документи старого зразка на нові для більшості громадян вдасться вже за найближчі 4 роки.
Що буде відображено на ID-паспорті, а що вноситиметься на електронний чіп
Як зазначають в ДМС, якщо раніше було передбачене створення “мегабази” з невизначеною метою, то тепер у законі чітко прописано, що всі дані, що внесені до Єдиного реєстру призначені виключно для ідентифікації громадян та містять лише ту інформацію, яка потрібна для ідентифікації.
Отож, до паспорта громадянина України вноситься така інформація:
1) назва держави;
2) назва документа;
3) ім'я особи;
4) стать;
5) громадянство;
6) дата народження;
7) унікальний номер запису в Реєстрі;
8) номер документа;
9) дата закінчення строку дії документа;
10) дата видачі документа;
11) уповноважений суб'єкт, що видав документ (код);
12) місце народження;
13) відцифрований образ обличчя особи;
14) цифровий підпис особи.
Інформація про місце проживання, наявність дітей та шлюб будуть занесені на чіп. Також за бажанням громадянина на чіп можуть бути внесені дані про відбитки пальців.
Як зазначають у ДМС, зчитати інформацію, внесену на чіп (окрім відбитків пальців) можна буде за допомогою навіть звичайного смартфону - на сайті виробників бланків буде доступним безкоштовне необхідне програмне забезпечення, щоб це робити.
Також, щоб уникнути непорозумінь із підтвердженням місця реєстрації, у перші місяці разом з ID-паспортом, на вимогу людини, безкоштовно видаватимуть паперовий витяг з реєстру, в якому буде документальне підтвердження місця реєстрації. Варто зазначити, що дані на паспорті будуть вноситися українською мовою і латинською транслітерацією (як у закордонному паспорті). Дані в електронний реєстр будуть вноситися українською мовою.
Нова паспортна безпека
Як заплановано, на паспорті нового зразка буде задіяно ряд засобів для захисту даних людини. Відтак, новий паспорт містить електронний безконтактний чіп, який неможливо підробити, замінити або скопіювати. Нові паспорти, на відміну від паперових, видаватимуться на основі спеціальної електронної бази – Єдиного державного демографічного реєстру. Отже, кожному громадянину буде потрібно лише один раз пройти процедуру ідентифікації, - надалі всю інформацію вже братимуть в реєстрі.
Як значиться у новоприйнятому законі, всі сеанси доступу до даних конкретної людини автоматично фіксуватимуться системою і зберігатимуться. У подальшому кожна людина зможе побачити – хто коли і чому переглядав її інформацію у реєстрі. Також окремо фіксуватимуться внесення змін у реєстр - можна буде дізнатися, хто вносив ці зміни, коли саме і з якою метою.
Де можна буде отримати новий паспорт
Наразі у Кременчуці паспорт нового зразка можна отримати лише у Державній міграційній службі. Проте, як заначила Тетяна Печериця, вже зараз і у Кременчуцькому ЦНАПі встановлюють нову техніку, яка дозволить з 1 жовтня цього року також видавати такі паспорти.
А взагалі, законом передбачено, що кожна місцева громада має право видавати паспорти нового зразка та , навіть, звільнити певні категоріях громадян від сплати адміністративного збору, компенсувавши ці кошти за рахунок місцевого бюджету.