Про житлові субсидії в запитаннях і відповідях

Про житлові субсидії в запитаннях і відповідях

Що робити тим сім’ям, щоб оформити субсидію на новий опалювальний період, які отримали субсидію на минулі літо чи зиму “0 грн”, чи звертатися за перерахунком субсидії, якщо підвищаться дійсні тарифи, в який термін можна подавати документи сім'ям, які не отримували субсидії, але хочуть її оформити, - про ці та інші актуальні питання з приводу субсидій - читайте у статті.

1. Сім’я у травні 2016 року звернулася за субсидією, однак отримала повідомлення про призначення субсидії в розмірі «0» грн. З жовтня з початком опалювального періоду значно підніметься плата за житлово-комунальні послуги. Чи потрібно таким сім’ям повторно подавати документи для призначенням субсидії на опалювальний період?

Ні. Повторно звертатися не потрібно. З початком опалювального періоду таким сім’ям буде проведено перерахунок розміру субсидії автоматично, без додаткового звернення. Повідомлення про розмір призначеної субсидії буде надіслано протягом 5 днів з моменту прийняття рішення про призначення субсидії.

Також звертаємо увагу, що субсидія призначається до закінчення опалювального періоду (тобто до квітня відповідного року), але не довше ніж на 12 місяців.

Якщо термін призначеної субсидії закінчився – таким сім’ям також не потрібно звертатися до управлінь соціального захисту на подавати будь-які документи (винятками є зміна складу сім’ї або здійснення покупки одним з членів сім’ї на суму, що перевищує 50 тис. грн. – в цьому разі протягом місяця про вказані обставини необхідно поінформувати управління соціального захисту населення).

Крім того, при кожному підвищенні тарифів на оплату житлово-комунальних послуг розмір субсидії буде перераховано автоматично управліннями соціального захисту населення.

При цьому розмір обов’язкового відсотка платежу сім’ї у межах соціальної норми житла та соціальних нормативів користування житлово-комунальними послугами не зміниться. Тобто розмір плати, які здійснює сім’я за спожиті послуги, не підвищиться.

2. Яким сім’ям з числа одержувачів субсидії необхідно повторно звертатися з заявою та декларацією до управлінь соціального захисту населення для продовження терміну надання субсидії?

Після закінчення терміну дії субсидії для її продовження необхідно звернутися до управлінь соціального захисту населення наступним категоріям сімей:

сім’ям, яким призначена субсидія на підставі договору оренди чи найму житла;
сім’ям, яким у 2015 році була призначена субсидія на придбання твердого палива та скрапленого газу;
сім’ям, яким в опалювальний період 2015/2016 років субсидія була призначена у «0» розмірі.
Іншим сім’ям для продовження терміну надання субсидії звертатися не потрібно.

2. Сім’я не зверталася за призначенням субсидії. Однак, у зв’язку з підвищенням тарифів планує подати заяву та декларацію для оформлення субсидії. У який термін необхідно подати документи?

Субсидія для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг призначається з місяця звернення за її призначенням.

У разі звернення із заявою про призначення субсидії для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг протягом двох місяців з початку опалювального (неопалювального) сезону субсидія призначається з початку такого сезону.

У разі підвищення тарифів і цін на житлово-комунальні послуги, скраплений газ, тверде та рідке пічне побутове паливо субсидії призначаються протягом трьох місяців з дати їх підвищення.

При зверненні громадянина за призначенням субсидії в неопалювальний період, розрахунок розміру субсидії на опалювальний період проводиться управлінням соціального захисту населення автоматично, без додаткового звернення.

Враховуючи викладене, з метою своєчасного призначення субсидії на опалювальний період рекомендуємо вже зараз звертатися до управління соціального захисту населення.

За метеріалами Полтавської обласної державної 
адміністрації