Помітив порушення у рекламі ліків, звертайся до Держспоживслужби

Українці часто вдаються до самолікування та Google-терапії – не йдуть до лікаря, самі собі ставлять діагноз, питають у знайомих, шукають інформацію в інтернеті і самі собі призначають лікування.

Усе це через серйозну проблему реклами лікарських засобів, у якій вдаються до свідомого маніпулювання інформацією про препарат та його властивості. 

Реклама – поганий порадник. Особливо, коли це реклама ліків, а її бачить не фахівець, а людина, яка шукає спосіб легкого і миттєвого одужання. Тож якщо ви занедужали – зверніться до кваліфікованого спеціаліста.

Згідно з Наказом МОЗ № 442 від 06.06.2012 «Про деякі питання заборони рекламування лікарських засобів» в Україні заборонено рекламувати препарати, які відпускаються за рецептом, містять наркотичні, психотропні речовини та прекурсори, викликають звикання, призначені для лікування виключно вагітних та дітей до 12 років, застосовуються для лікування туберкульозу, венеричних захворювань, раку, ВІЛ/СНІДу, хронічного безсоння, діабету, ожиріння, імпотенції, небезпечних інфекційних хвороб.

Тому нагадуємо, що законодавством забороняється розміщувати у рекламі лікарських засобів:

– відомості про те, що лікувальний ефект від застосування лікарського засобу є гарантованим;

– зображення зміни людського тіла або його частин внаслідок хвороби, поранень;

– твердження, що сприяють виникненню або розвитку страху захворіти або погіршити стан свого здоров’я через невикористання лікарських засобів, що рекламуються;

– посилань на лікарські засоби як на найбільш ефективні, найбільш безпечні, виняткові щодо відсутності побічних ефектів;

– посилань на конкретні випадки вдалого застосування лікарських засобів;

– рекомендацій або посилань на рекомендації медичних працівників, науковців, медичних закладів та організацій щодо рекламованих товару чи послуги;

– спеціальних виявлень подяки, вдячності, листів, уривків із них із рекомендаціями, розповідями про застосування та результати дії рекламованих товару чи послуги від окремих осіб;

– зображень і згадок імен популярних людей, героїв кіно-, теле- та анімаційних фільмів, авторитетних організацій.

Також, звертаємо увагу, що реклама лікарських засобів обов’язково повинна містити:

– вимогу про необхідність консультації з лікарем перед застосуванням лікарського засобу;

– рекомендацію щодо обов’язкового ознайомлення з інструкцією на лікарський засіб;

– текст попередження такого змісту: “Самолікування може бути шкідливим для вашого здоров’я”, що займає не менше 15 відсотків площі (тривалості) всієї реклами.

Головне управління Держпродспоживслужби в Полтавській області нагадує, у разі, якщо ви зіткнулися з рекламою, яка не відповідає вказаним вимогам, зробіть фото та надішліть скаргу до нашого управління.

З цією метою ви можете обрати один з варіантів:

надіслати скаргу електронною поштою: email: pol_gydpss@polvet.gov.ua;

надіслати скаргу на поштову адресу: 36000, м.Полтава, вул.Воскресенський узвіз, 7;

зателефонувати за номером: (0532) 60-66-47, або за номером Управління захисту споживачів (0532) 54-57-59.