"Зрада відміняється! Ніякого підвищення цін не відбудеться", - повідомив перший заступник гендиректора "Укртранснафти" Андрій Пасішник.
Мова йде про офіційну заяву Кременчуцького НПЗ, що готовий підписувати довгострокові контракти на поточних умовах, а значить у разі введення мита на російський імпорт дизельного палива і скрапленого газу та блокування поставок російської сировини, ціни на відчизняні нафтопродукти не збільшаться.
Сьогодні, 22 червня, будуть розглядати спільну заяву національних виробників ПАТ «Укртатнафта», ПАТ «Укрнафта» та АТ «Укргазвидобування». У січні вони зверталися до Міністерства розвитку економіки торгівлі та сільського господарства України повідомляючи про антиконкурентні дії під час транспортування російських нафтопродуктів.
Що це значить?
Росія зі свого бюджету видавала субсидії підприємствам, що поставляли нафтопродукти. А це порушення правил торгівлі та норм СОТ.
"Така ситуація виникла через порушення правил міжнародної торгівлі російськими виробниками нафтопродуктів, а саме через субсидування цих підприємств з бюджету РФ за схемою повернення акцизів при експорті нафтопродуктів, що є порушенням норм СОТ та є підставою для застосовування компенсаційних заходів", - йдеться у повідомленні на сайті ПАТ «Укртатнафта».
Для наочності
За даними економістів, 47% імпортованого в Україну дизельного пального та 55% скрапленого газу - це імпорт з Росії.
Тоді як частка імпорту нафтопродуктів з інших країн та внутрішнє виробництво скоротилися.
Українські підприємства вважають за необхідне ввести додаткові мита на субсидований імпорт за ставкою 8,46% та провести розслідування, скасувати пільги на скраплений газ.
Той же Департамент захисту національного товаровиробника у звіті написав, що ПАТ «Укртатнафта» не відповідає критеріям національного товаровиробника.
На сайті "УКРТАТНАФТА" йдеться, що лобіюють інтереси компаній, що імпортують з Росії брати Куюни, що мають звязки з мережею АЗС, що належала російській ТНК та має звязки з кумом російського президента.
Вони й реалізують російське дизельне паливо в Україні через АЗС.
"МИ готові підписувати контракти на постачання дизельного палива з металургами, аграріями, мережами АЗС на існуючих зараз умовах, незалежно від того чи буде мито на російські нафтопродукти , чи ні. І, таким чином, відповісти на ті звинувачення, що публікують захисники інтересів Росії на нашому ринку", - йдеться в заяві нафтовиробників.
А що насправді?
За минулий рік (ПАТ «Укртатнафта») Кременчуцький НПЗ переробив 2,5 мільйони тонн нафтової сировини, виготовивши бензини, дизпаливо за стандартом ЄВРО-5. Підприємство збільшило виробництво дизельного пального до 110 тисяч тонн на місяць.
Головний інженер ПАТ «Укртатнафта» повідомив, що підприємство може переробляти від 4,5 до 7 мільйонів тонн нафти на рік. Втім, через акцизний податок на бензин він здорожчав й люди почали більше купувати скраплений газ для автівок. Ставки акцизного податку на бензин в чотири рази вищі, ніж на скраплений газ. Це приблизно 36% водіїв. За рік вони споживають 2 мільйони тонн скрапленого газу.
Мовою цифр
Дешевий газ з Росії - це втрати українського бюджету у сумі 13 мільярдів гривень на рік. Адже за акциз рівно стільки б заплатили імпортери.
Тут саме Росія заробляє на транспортуванні - із ціни в 203 долари США за тонну, 130 доларів отримують російські нафтові компанії при постачанні скрапленого газу в Україну.
Порівняймо: ставка податку на бензин – 213,5 євро за 1000 літрів, пільгова ставка податку на скраплений газ – 52 євро за 1000 літрів, хоча остання має бути 80% від ставки на бензин - 168 євро за 1000 літрів.