Для пересічного споживача будь-яке підвищення цін – на продукти, ліки, проїзд у транспорті – неабияк б'є по гаманцю. Що вже казати про тарифи на послуги ЖКГ, на які витрачається вагома частина сімейного бюджету.
Позиція компанії “Місто для людей”: зміна тарифу має бути обґрунтована, а її результати – корисними для споживачів. У Кременчуці вже є приклади будинків, мешканці яких самостійно обрали підвищений тариф за послугу з управління та отримали відчутні результати. Детально про тему тарифів ми поговорили з директором керуючої компанії “Місто для людей” у Кременчуці Сергієм Зінченко.
Сергію, з 01.04.2021 мерія Кременчука підвищила плату за управління житлом. Чим це було обумовлено та як позначиться на послугах, що надає компанія?
- З липня 2018 року тариф, з яким ми вийшли на конкурс і з яким стали переможцем, не змінювався. Середній його показник – це 4,60 грн. На формування тарифу, згідно з чинним законодавством, величезний вплив має прив'язка до розміру мінімальної заробітної плати, а також підвищення тарифів на паливно-енергетичні та матеріальні ресурси. На 01.04.2021 р. розмір мінімальної зарплати порівняно з липнем 2018 р. підвищився на 67%, вартість електроенергії зросла на 80%, а матеріалів – на 48%. Тому такий крок був економічно обгрунтованим та зваженим.
Зазначу, що вартість послуги з управління багатоквартирним будинком напряму впливає на обсяги робіт. Тому підвищення розцінок дозволить компанії задовольнити більше потреб своїх клієнтів, виконувати роботи у більших обсягах, швидше та якісніше.
Деякі будинки, що знаходяться в обслуговуванні компанії «Місто для людей», вже давно перейшли на підвищений тариф. Чому та в який спосіб вони вирішили це зробити?
- Так, дійсно, впродовж 2020 року мешканці 23 багатоповерхівок Кременчука самостійно обрали підвищений тариф за послугу з управління. Тут слід пояснити, що після проведення конкурсу всі будинки, які перейшли до нас в управління, обслуговувались в рамках типового договору. Однак тариф за типовим договором являв собою базовий пакет послуг, який найчастіше не відповідав нагальним потребам будинку і не міг повністю врахувати потреби та побажання його мешканців. Тому керуюча компанія “Місто для людей” запропонувала укладати індивідуальні договори, завдяки чому клієнти можуть розширити перелік послуг, включивши в нього додаткові послуги або відмовитися від зайвих.
Мешканці усіх 23 будинків пішли на підвищення тарифу у порівнянні з типовим на 1-2 грн, і це дозволило виконати роботи з поточного ремонту значно швидше та у більшому обсязі.
Наприклад, у будинку за адресою вул.Першотравнева, 45 тариф збільшився на 1,14 грн, завдяки чому на фонді будинку за 12 місяців минулого року акумулювалася додаткова сума у розмірі 35 484 грн. Це дозволило виконати поточний ремонт покрівлі на 220 м.кв. більше, ніж якби тариф залишився без змін.
Розкажіть детальніше про роботи, які вдалося виконати завдяки підвищенню тарифу?
- Будинок за адресою вул. Першотравнева, 45 довгий час потерпав через пошкоджену стару покрівлю. Завдяки накопиченим коштам на статті “поточний ремонт” після підвищення тарифу нам вдалося виконали ремонт м’якої покрівлі площею 790 м.кв.