Верховна Рада прийняла Закон (проект № 2110) «Про публічні електронні реєстри»

Верховна Рада прийняла Закон (проект № 2110) «Про публічні електронні реєстри», який дасть змогу покращити стан державних реєстрів в Україні.

В Україні на сьогодні понад 350 державних реєстрів, проте немає єдиних правил і стандартів для їх створення й функціонування. Інформація дублюється, а в інших вже давно не оновлюється. Деякі існують взагалі у вигляді Excel-таблиць або в гугл-документах. Про захищеність реєстрів у такому разі складно говорити. А про інформаційну взаємодію - тим більше.

Закон запровадить поняття «базові реєстри». Вони міститимуть основну інформацію про українців. Наприклад, Єдиний демографічний реєстр буде першоджерелом інформації про особу - її вік, П. І. Б., ідентифікаційні документи. Реєстри будуть поєднані між собою «Трембітою». Не потрібно приносити ксерокопії чи довідки в різні держоргани, оскільки обмін інформацією буде в електронному вигляді. Так, інформація не дублюватиметься й відрізнятиметься про одну й ту саму людину в різних держреєстрах.

Дія прийнятого Закону поширюється на відносини, що виникають у сфері публічних електронних реєстрів під час створення, ведення, взаємодії, адміністрування, перетворення, модифікації та припинення публічних електронних реєстрів, при використанні реєстрової інформації національних електронних інформаційних ресурсів під час провадження дозвільної діяльності, надання адміністративних, соціальних та інших публічних послуг, провадження іншої управлінської діяльності та державного регулювання, а також поширюється на відносини, що виникають під час створення, ведення, взаємодії, адміністрування Єдиного реєстру адвокатів з урахуванням особливостей, визначених Законом «Про адвокатуру та адвокатську діяльність».

Крім того, Закон вводить поняття адміністраторів і технічних адміністраторів держреєстрів. Це дасть змогу не створювати окрему технічну команду для кожного держреєстру, а ефективно використовувати наявні в державі ресурси команд розробки та підтримки реєстрів.