Оформлення права власності на земельну ділянку потребує декількох кроків
1. Потрібно, щоб земельній ділянці було присвоєно кадастровий номер.
Кадастровий номер - це, так би мовити, ідентифікаційний код земельної ділянки: індивідуальна, унікальна послідовність цифр та знаків, яка присвоюється ділянці під час державної реєстрації і зберігається за нею протягом усього часу існування.
Якщо у вас є державний акт на землю старого зразка (акт на земельну ділянку рожевого (червоного) кольору, який діяв з 1992-2001 рр.), ймовірно, кадастровий номер такій ділянці не присвоєно.
Для пошуку земельної ділянки необхідно ввести інформацію про місцезнаходження ділянки – область, район, населений пункт.
Державні акти на землю старого зразка є дійсними, тобто держава їх визнає. Водночас, без наявності кадастрового номеру неможливо провести із земельною ділянкою будь-які юридичні операції (відчуження, оренда, суперфіцій тощо).
2. Якщо кадастровий номер присвоєно, відомості про земельну ділянку вже оцифровані, тобто відображені в Державному земельному кадастрі (ДЗК), то потрібно подбати про офіціалізацію статусу власника землі у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно (далі-Реєстр).
3. Для цього потрібно звернутися до державного реєстратора, «озброївшись» наступним пакетом документів (його можна подати самостійно, або через представника):
Витяг з Державного земельного кадастру не потрібно подавати у випадку, коли документи, які є підставою виникнення, переходу чи припинення права власності або інших прав, містять інформацію про кадастровий номер.
Копію та оригінал паспорта заявника.
Копію та оригінал реєстраційного номера облікової картки платника податків (ідентифікаційного номера).
Підтвердження сплати адміністративного збору.
Документ, який є підставою виникнення права на ділянку (наприклад, державний акт на право власності на землю, договори купівлі-продажу, дарування, міни, рішення суду, свідоцтво про право на спадщину).
Якщо документи подає представник, йому потрібно також надати нотаріально посвідчену довіреність, яка містить відповідні повноваження.
Законом України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» встановлено, що державна реєстрація права власності та інших речових прав проводиться в межах Автономної Республіки Крим, області, міст Києва та Севастополя за місцезнаходженням нерухомого майна.
4. Процедура державної реєстрації передбачає отримання витягу із Реєстру про державну реєстрацію права власності на земельну ділянку.
Загальний строк розгляду поданих документів складає 5 робочих днів. При цьому можна скоротити ці часові рамки до 2 або ж 1 робочого дня, чи навіть 2-х годин, але у цьому випадку розмір адміністративного збору суттєво збільшиться.
Належне оформлення документів, які підтверджують право власності або інше речове право на земельну ділянку, і внесення таких відомостей до Реєстру, допоможе захистити власність від будь-яких шахрайських дій!