У школах впровадили доплати за ведення вебсайту, але омбудсмен вимагає посаду ІТ-фахівця

У школах впровадили ДОПЛАТу ЗА ВЕДЕННЯ ВЕБСАЙТУ ЗАКЛАДУ ОСВІТИ.

 Про це повідомив омбудсмен з питань освіти Сергій Горбачов.

Омбудсмен звернувся до Кабміну з пропозиціями запровадити посаду фахівця з інформаційних технологій у закладах освіти різних рівнів освіти (крім вищої, адже ці заклади завдяки власній широкій автономії можуть собі це дозволити, й у багатьох ЗВО є такий фахівець), і відповідно здійснювати оплату праці фахівця з інформаційних технологій за кошти освітньої субвенції у закладах освіти, які є одержувачами субвенції, а в тих, які не отримують цю субвенцію – за кошти місцевих бюджетів.

Кабмін поки що на такий крок не пішов, натомість ввів доплати за ведення вебсайту. Встановлення такої доплати – це перший крок, але все ж закладам освіти конче необхідний окремий ІТ-фахівець, який би займався не лише сайтом, а й іншими важливими цифровими та технічними питаннями: вебсайт, організацією дистанційного навчання та налаштування систем з електронними журналами та щоденниками, організовувати діловодство в електронній формі тощо.

Міністерство цифрової трансформації України підтримало ініціативу освітнього омбудсмена щодо впровадження такої посади в закладах освіти та у разі потреби організувати навчання цих фахівців, інші міністерства поки що не підтримали цю ініціативу.

З 1 січня 2022 року набрала чинності Постанова Кабміну від 28 грудня 2021 р. № 1391 “Деякі питання встановлення підвищень посадових окладів (ставок заробітної плати) та доплат за окремі види педагогічної діяльності у державних і комунальних закладах та установах освіти”, яка встановлює 10% доплати вчителям, викладачам та іншим працівникам у закладах освіти, котрі відповідають за ведення вебсайту, діловодства, бухгалтерського обліку. Ця доплата визначається як доплата за інші види діяльності. Її нарахування є обов’язковим. Водночас незрозуміло, звідки має фінансуватися ця доплата – за кошти з освітньої субвенції чи за кошти місцевих бюджетів. Адже бюджети вже закладені, а доплату потрібно виплачувати.

Ведення сайту закладу освіти – це окремий великий шмат роботи, який потребує часу та ресурсу. Й цілком справедливо, що за цю роботу відповідальні працівники нарешті отримуватимуть відповідну доплату. 

Омбудсмен все ж таки наполягає на введенні посади IT-фахівця і планує за неї поборотися.

Водночас встановлення цієї доплати не вирішує велику кількість інших проблем щодо забезпечення роботи вебсайтів, інформаційної відкритості та прозорості закладу освіти. Відколи в закладів освіти з’явився обов’язок створювати та вести власний вебсайт, цим займаються або добровольці, яким це цікаво, або психолог, або соціальний педагог, або вчитель, або навіть учень, або кілька людей одразу. Якщо в закладі освіти веденням сайту займається учень – це його перевантажує, і взагалі – це неправильно. Тобто у закладах немає фахівця, посадовими обов’язками якого передбачаються створення, технічна підтримка, наповнення вебсайтів та сторінок у соціальних мережах закладів освіти. 

Водночас сайт потрібно вміти розробити, розгорнути на хостингу, “прив’язати” до домену, здійснювати його наповнення та технічне обслуговування, уміти захистити від можливих хакерських атак на нього, знати певні коди програмування. Як закладу освіти отримати безплатний домен читайте за посиланням

 А оскільки сайтами займаються не спеціалісти, частина вебсайтів закладів освіти має недостатню або низьку якість, під час їх функціонування виникають управлінські, організаційні, технологічні та фінансові проблеми. Сайти не цікаві або заскладні, тому не завжди користуються увагою серед учасників освітнього процесу та громадськості.

Водночас внаслідок цифровізації освіти створюються електронні класні журнали, щоденники, здійснюється поступовий перехід діловодства в електронну форму. Вся ця робота не відповідає трудовим функціям вчителів.

Тому потрібен фахівець, який, за своїми посадовими обов’язками, буде зобов’язаний:

  • наповнювати та підтримувати роботу сайту; 
  • налаштовувати системи та все необхідне для організації дистанційного та змішаного навчання;
  • налаштовувати системи електронних класних журналів та щоденників і постійно вносити до них дані;
  • організовувати діловодство в електронній формі, що дозволить зменшити забюрократизованість процесів внутрішнього документообігу закладів освіти.

 Сподіваємося, що з часом спільними зусиллями в закладах освіти на державному рівні буде впроваджено цю посаду. 

Новини компаній
11:00, 21 листопада