АЛГОРИТМ ДІЙ У ЗАКЛАДАХ (УСТАНОВАХ, ОРГАНІЗАЦІЯХ) РІЗНИХ ФОРМ ВЛАСНОСТІ ПІД ЧАС ОГОЛОШЕННЯ «ПОВІТРЯНОЇ ТРИВОГИ» опублікували на сторінці Прес-служби виконкому Кременчука.
Що вимагає законодавство
Забезпечення цивільного захисту на об’єктах господарювання (закладах, установах, організаціях) є обов’язком керівника, адміністрації закладу. Керівництвом має бути розроблений чіткий алгоритм дій під час надзвичайних ситуацій, зокрема і «Повітряної тривоги».
Керівництвом розробляються плани та інструкції на випадок надзвичайної ситуації.
План реагування на надзвичайні ситуації розробляється на підприємстві з кількістю працюючого персоналу понад 50 людей та затверджується його керівником. На підприємстві з кількістю працюючого персоналу 50 людей і менше розробляється Інструкція щодо дій персоналу у разі виникнення надзвичайних ситуацій.
В інструкції передбачаються дії керівництва та персоналу у різних надзвичайних ситуаціях, в тому числі надзвичайних ситуація воєнного характеру, таких як «Повітряна тривога».
Що повинен передбачити керівник та адміністрація закладу
в інструкції щодо дій у разі «Повітряної тривоги»
1. Адміністрація закладу повинна стежити за повідомленням об’єктової системи оповіщення і повідомляти відвідувачів та працівників про повітряну тривогу.
Оповіщення може здійснюватись як через гучномовці, сирени, встановлені безпосередньо у місті, так і через інтернет-ресурси - сайти, соціальні мережі, мобільні застосунки, які на сьогодні вже показують свою ефективність.
2. Після початку оповіщення керівник (адміністрація) має повідомити всіх відвідувачів про найближче укриття та за покажчиками (вказівниками), розміщеними на стінах, підлозі, рухомих (пересувних) вказівниках, які зазвичай використовуються у торговельних та виставкових залах, пройти до сховища (розташованого безпосередньо у місці проведення торгівлі/послуг або спеціальному укритті поза межами цього місця).
Укриття повинні бути підготовлені (передбачені поблизу) заздалегідь на кількість працюючого персоналу та відвідувачів закладу.
3. Забезпечити збереження матеріальних цінностей (МЦ) установи шляхом призначення конкретної особи, яка з моменту оповіщення про повітряну тривогу має, зокрема, закрити касу, максимально обмежити доступ до приміщень з МЦ та у разі, якщо доводиться полишати магазин чи інше окремо виділене місце для торгівлі, замкнути приміщення. З огляду на розташування магазину/приміщення чи наявності у ньому МЦ власник, керівник або адміністратор повинні самостійно визначити докладніший порядок дій для максимального збереження майна та життя людей, у т. ч. особу, відповідальну за МЦ на час оповіщення, забезпечити відеофіксацію приміщень та території ззовні.
Трапляються випадки, коли відвідувачі чи працівники відмовляються полишати приміщення. Тоді слід наголосити на ваших правилах (розміщених на видному місці) та звернутися по допомогу до охорони (за її наявності). Як свідчить практика, деяких відвідувачів доводиться тривалий час переконувати полишити приміщення та пройти в укриття задля власної безпеки. Тут варто врахувати, що примушувати відвідувача силоміць ви не маєте права, адже це право людини - пройти в укриття чи прийняти інше рішення. У будь-якому разі - не залишати у приміщенні сторонніх осіб без присутності персоналу (або, за потреби, призначеного чергового, як це роблять банківські установи).
Це важливо!
Для тих роботодавців, які відмовляють чи забороняють працівникам іти під час повітряної тривоги в укриття, зауважимо, що навіть попри відсутність прямої відповідальності за недотримання правил під час оповіщення повітряної тривоги у разі настання негативних наслідків, що буде пов’язано з життям та здоров’ям людей (працівників, відвідувачів та інше), дії роботодавця (власника чи керівника) оцінюватимуться вже під час кримінальних проваджень за кожним фактом негативних наслідків.
Управління з питань надзвичайних ситуацій та цивільного захисту населення Кременчуцької міської ради Кременчуцького району Полтавської області