• Головна
  • Що треба знати про якість продукту і що вимагати від супермаркетів? Поради Держпродспоживслужби
10:30, 31 грудня 2019 р.

Що треба знати про якість продукту і що вимагати від супермаркетів? Поради Держпродспоживслужби

Що треба знати про якість продукту і що вимагати від супермаркетів? Поради Держпродспоживслужби

Супермаркети повинні дбати про наявність інформації про продукти. Вони мають дотримуватися правил.

На етапі прийняття продуктів супермаркет повинен дотримуватись декількох умов.

По-перше, він повинен приймати продукти у зареєстрованих операторів ринку, тих, хто виготовляє продукт в межах чинного законодавства. По-друге, він повинен приймати правильно марковані продукти, де було б вказано термін та умови зберігання.

Перед святами супермаркети закуповують продукти більше, щоб більше продати.

Основне питання: чи є в них необхідні потужності, щоб виконати вимоги до умов зберігання.

Законодавство гарантує споживачеві право перевірити кінцевий термін споживання продукту, і отримати відповіді від працівника супермаркету на певний перелік питань.

До того ж, різні види продуктів харчування мають різні умови зберігання та умови подання кінцевому споживачеві. Про ці відмінності та правила варто нагадати.

Екзотичні фрукти (а також інші незапаковані продукти)

Маркування на запакованих продуктах допомагає споживачеві значно легше розібратись у тому, що ж він, власне, купує. Натомість, вагові продукти, зокрема фрукти та овочі, часто потрапляють в зону ризику, адже як правило, передбачуване законодавством маркування на них відсутнє, або інформація подана не в повному обсязі.

У такому випадку споживач має право запитати і отримати інформацію про продукт: коли він був виготовлений, де виготовлений, який склад продукту. Тобто про все те, що мало б бути на споживчому пакуванні.

Що конкретно треба спитати про фрукти та овочі?

Термін придатності.

Чи є продукт алергеном. За Законом щодо надання споживачам інформації про продукт,  ресторани та оператори ринку зобов’язані вказувати алергени у маркуванні своєї продукції, і доводити це до відома потенційного споживача.

Умови зберігання в торговому залі: температура повітря, місцезнаходження, освітлювання — якщо це необхідно для збереження продукту у безпечному вигляді.

Країну походження. Ця інформація стосується більше вподобань споживача, проте вам зобов’язані її надати.

Коли товар був доставлений у супермаркет.

Специфікацію пакувальних матеріалів (якщо фрукти запаковані, наприклад: ківі в пластикових упаковках, мандарини у сітках тощо).

Продукти, що зберігаються в холодильнику

На сучасних вітринах є термометри, і споживач має подивитись, і особисто переконатись, чи дотримується температурний режим. Але крім цього, важлива ще й наповненість холодильника.

Є таке поняття, як горизонтальні вітрини. Варто звернути увагу на те, що за стандартами, на них має бути, і здебільшого є, червона лінія, вище якої не потрібно класти продукт, бо тоді не буде дотримано температурного режиму.

Мало хто знає, але температура, що вказана на маркуванні продуктів, що мають зберігатись в холодильнику, відображає температуру всередині продукту. Чому це важливо?

У холодильнику може відбуватись, і відбувається, коливання температур, внаслідок таких дій, як відкриття-закриття холодильника, або проведення танення намерзлого льоду холодильним апаратом.

Молочні продукти

Температура всередині — у молока та молочних продуктів (а також виробів, у складі яких є молочні продукти, зокрема деяких кондитерських виробів) як тільки вони виготовлені та охолоджені, не має перевищувати +6 градусів.

Як це перевірити? Подивитись на термометр. Якщо температура на ньому вища, за +6, отже температура всередині продукту аж ніяк не може бути нижчою.

Експерт у такому випадку радить йти в інший супермаркет, та перед тим звернути на це увагу працівника.

На жаль, споживач в змозі проконтролювати умови зберігання молочного продукту лише на етапі супермаркету, а українському споживачеві ще й варто уважно ознайомитись з маркуванням, адже навіть сьогодні молоко, не всіма виробниками, але досить часто, купується на приватних подвір’ях.

М’ясо

Різні типи м’ясних продуктів мають різні умови зберігання стосовно температурного режиму.

Зазвичай, якщо це готовий до споживання м’ясний продукт — наприклад, ковбаски, сосиски тощо — температуру зберігання подає виробник у маркуванні на упаковці.

Є, звісно і законодавчі вимоги, аналогічні європейським. За ними — м’ясо копитних повинно бути охолоджене до температури, що не перевищує +7 градусів, м’ясо птиці  +4, субпродукти +3, фарш +2.

Риба та морепродукти

Свіжа (але не жива) риба та морепродукти мають зберігатись на льоді, що тане. Тобто, температурний режим — 0 градусів. Дуже часто у цій секції супермаркету інспектори знаходять очевидні порушення, які можуть також легко визначити і споживачі.

Лід, на якому зберігається риба та морепродукти, не має плавати у воді. Якщо продукт плаває у воді з льодом – це очевидне порушення температурного режиму.

Щодо заморожених продуктів, температура зберігання  — 18 градусів.

Продукти власного приготування супермаркету

У відділах кулінарії супермаркетів будь-який продукт має свій термін придатності, свої умови зберігання, і якщо це не марковано на тарілці, продавець зобов’язаний надати інформацію про продукт (включно з інформацією про інгредієнти, з яких він зроблений).

Які питання варто поставити працівнику супермаркету про готовий продукт?

Коли була зроблена страва.

Чи містить вона алергени.

З яких інгредієнтів зроблена страва.

У що запаковано продукт (чи призначена упаковка для використання у таких цілях).

Чи призначений продукт для підігріву та будь-якої термічної обробки.

Якими є умови зберігання продукту.

Чи дотримується температурний режим (готові для споживання продукти, які зберігаються більше двох годин, повинні бути охолоджені до температури +7 у холодильнику).

Слід також пам’ятати, що сам споживач також несе відповідальність за безпечність продукту.

Питання у тому, що з цим продуктом відбувається після продажу: скільки часу ви несете його додому? У яких умовах ви його зберігаєте після покупки? Чи розрахований продукт на зміну температурних режимів?

Спеціалісти радять уникати стихійних продажів. Адже не зареєстрованих виробників фактично не можливо притягнути до відповідальності.

За матеріалами Держспоживслужби Полтавської області.

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
#супермаркет #гроші #ціни
0,0
Оцініть першим
Авторизируйтесь, чтобы оценить
Авторизируйтесь, чтобы оценить
Оголошення
live comments feed...